Daltonschool Hillegom
Prinses Irenelaan 32
2181CZ Hillegom
Tel: 0252 - 53 00 65
Contact & route

Organisatie

Daltonschool Hillegom telt dit schooljaar (2017-2018) 7 groepen. Naast groepsleerkrachten beschikken wij over ondersteunend onderwijzend personeel, zoals een intern begeleider, een remedial teacher, een cultuurcoördinator, een conciërge en een administratrice. Joyce Romijn voert de directietaken uit van Daltonschool Hillegom en is verantwoordelijk voor het onderwijskundig management en het beheer van de school. Het bestuur van Daltonschool Hillegom berust bij de Stichting Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek (OBODB). De OBODB bestuurt elf openbare basisscholen in de Duin- en Bollenstreek. De directeur-bestuurder van de OBODB geeft leiding aan de medewerkers van het bestuurskantoor en aan de schooldirecteuren.

Team


Het team van Daltonschool Hillegom bestaat uit:

 
Jocye Romijn directeur ma t/m do
     
Savannah v. Eeden leerkracht groep 1/2A ma t/m vrij
Karen Fase leerkracht groep 1/2B ma
Mascha de Bruin leerkracht groep 1/2B di
Laura Vledder leerkracht groep 1/2B wo, do en vr
Femke v. Leeuwen leerkracht groep 3 ma, di en wo
Erny v. Dalen leerkracht groep 3 do en vr
  leerkracht groep 5 ma en di
Suze Aarts leerkracht groep 4 ma
  leerkracht groep 7/8 do en vr
Marja Buitenwerf leerkracht groep 4 di t/m vr
Silène Eckhart leerkracht groep 5 wo, do en vr
Cathérine Braggaar leerkracht groep 6/7 wo, do en vr
Cherel Verkaik leerkracht groep 6/7 ma en di
Nicole de Bruin leerkracht groep 7/8 ma, di en wo
     
Ondersteunend personeel:    
Monique Romijn intern begeleider ma en do
Petra Westra HVO leerkracht vr
Marga Esselman administratie di en wo
Mart Hoogervorst conciërge ma en do tot 12.00 uur
Ineke de Landmeter VVE-onderwijs ma, di en do
Maartje Kersten NT2 ondersteuning ma en do
Ronald Geskus RT-ondersteuning ma, di en do

























Onze missie: uw kind een inspirerende en leerzame schooltijd geven in een veilige, warme omgeving. Daar spannen wij ons voor in, elke schooldag opnieuw. 

Wij werken met de Daltonmethode omdat wij geloven dat dit de beste manier is om kinderen sterk en zelfstandig de wereld in te laten gaan. Een veelgehoord credo: Dalton 'doe' je niet, Dalton ben je! Wij willen graag dat onze leerlingen straks sterk, competent en zelfbewust de wereld ingaan. Wij zijn ervan overtuigd dat Daltononderwijs daarvoor de beste methode is. Een kind dat heeft geleerd zichzelf en anderen te respecteren, om initiatief te nemen, proactief te zijn, verantwoordelijkheid te nemen en verantwoording te vragen en af te leggen, staat sterk in zijn schoenen.